Opinió de Rubén Lledó, periodista d'ARAMULTIMÈDIA
Moderar comentaris anònims, covards i altres esports de risc
6 opinions 6 opinions   imprimir  enviar a un amic   disminuir la grandària de la lletra augmentar la grandària de la lletra  

Els límits sobre la llibertat d'expressió estan a l'ordre del dia. A les xarxes socials i als mitjans de comunicació digitals, els usuaris tenen molt fàcil mostrar la seua opinió. Gent amb NOM i COGNOMS pot expressar les seues creences, la seua ideologia política o que pensa sobre un determinat club esportiu, per posar alguns exemples.

Fins ací tot correcte. També està l'usuari anònim, aquell que sota pseudònims deixa comentaris amb bona o mala intenció. Pense que un usuari d'aquest tipus, el del pseudònim o malnom, deuria sempre donar la cara. Açò és una opinió pròpia i està clar que no puc convéncer a tothom. En la pràctica, una opinió anònima que no falte al respecte ha de ser publicada perquè aquest és el pensament majoritari i podrien acusar-nos de privar de llibertat d'expressió.

El que no es pot permetre és que darrere d'un malnom, els usuaris falten al respecte a articulistes, polítics o qualsevol líder d'opinió que sempre done la cara, siguen de la ideologia que siguen. Em pareix un autèntic acte de covardia el fet que s'arribe a l'insult sobre una altra persona des d'un perfil fals. Aquests comentaris ofensius o insultants pense que no han de ser publicats, inclús si l'usuari / lector en qüestió dona la cara.

S'ha arribat a un punt en què l'opinió sobre el tema en qüestió passa a un segon plànol i pareix que només s'opine per fer mal l'altre, en l'esfera professional o personal. Això ha d'acabar.

Opinió de Rubén Lledó, periodista d'ARAMULTIMÈDIA

  imprimir   mostrar en pdf mostrar en pdf   enviar a un amic enviar a un amic   12 vots  
favorits  facebook  twitter  del.icio.us  digg it!  meneame
Opinions (6)envia la teva opinió envia la teva opinió
12ÚltimaSegüent »
6 | Pep 10/09/2017 22:11
Els cometaris ja estan "moderats" a esta web, i es decissió de este diari, si guanya relevancia amb el risc de minvar la qualitat.

Les polèmiques buides, i el comentaris de baixa qualitat de trolls, per desgracia però indudablement, generen més visites.

Obligar a que els comentaristes s'dentifiquen no te el perqué solventar res, ja tenim Facebook i Twitter ple de gent amb noms i cognoms, dient absolutes salvajades.

Però el fet de que fem més cas a un cafre anònim amb emocions desbortades per damunt de sensats professionals amb identitat, ens diu molt com a societat... Valorem les emocions molt per damunt de la Informació.

Per un altra part, "l'anonimat" es una necessitat urgent a democracies tan deteriorades con la nostra.
5 | Francesc de Cocentaina 01/09/2017 12:05
Acabar això com diu Ruben seria viure en un altre món i no el que vivim. Amb aquex altre suposat món no caldria haver centres penitenciaris ni jutjats, ni confessionaris per els creients. El que un opinador reba insults o maltractaments verbals d'algun o alguns lectors, entra dins i forma part dels "honoraris" que rebem. A més, és un termòmetre per on psicòlegs, sociòlegs i humanistes estudien la societat que vivim i intenten donar-nos pistes per millorar-la. Mai no m'ha ofes cap "crítica" per destrellatada i pobra d'arguments que m'han fet. Al contrari, els done les gràcies per què és donen a conèixer tal com són i no cal que donen la cara. Quan més comentaris hi han al final d'un article -de la classe que siguen- més convida a llegir-lo. Mai no he sigut partidari de prohibir res.
De qualsevol manera, no vull afirmar que estic encertat. Faltaria més!
4 | Enrique Peidro Zaragoza 29/08/2017 15:21
Rubén, estic absolutament d'acord amb el teu article. És més, hem sembla molt valent que l'hages publicat en una web on, precisament, això que demanes llueix per la seva absència. Ojalà els responsables d'Aramultimèdia en prenguen bona nota i adopten les mesures pertinents per a evitar que aquells que expressem les nostres opinions sigam insultats de forma anònima per gent covard i malintencionada. Molta sort, amic, i continua lluitant per aconseguir allò que creus just.
3 | Esther G. 29/08/2017 14:43
Completament d'acord amb això, Pau. A més, últimament, el tractament de certes notícies relacionades amb el Govern fa una mica de fàstic. Entenem que l'Administració municipal vos donarà un bon 'pessic', però llavors això ja no és periodisme. Vanaglorieu visites de l'Alcalde a no sé on, que arreglen banquets o que tallen argilagues en un carrer (és a dir, que fan el que han de fer) i menyspreeu la feina crítica de l'oposició. Volem una miqueta de l'Aramultimèdia crític i plural de fa uns anys, no un pamflet del Govern.
2 | Pau S. 29/08/2017 11:03
I com gestioneu això dels articles anònims que llanceu de tant en tant per revolucionar al personal? Tampoc són massa "legals", ètics ni honestos... està molt bé això de demanar valentia i respecte als lectors, però ens mereixem el mateix.
MIRADES D'ARA
ARAMULTIMÈDIA, dissabte 26 de agost de 2017
Opinió de Rubén Lledó, periodista d'ARAMULTIMÈDIA
Moderar comentaris anònims, covards i altres esports de risc
Rubén Lledó - 26/08/2017
Rubén Lledó
Els límits sobre la llibertat d'expressió estan a l'ordre del dia. A les xarxes socials i als mitjans de comunicació digitals, els usuaris tenen molt fàcil mostrar la seua opinió. Gent amb NOM i COGNOMS pot expressar les seues creences, la seua ideologia política o que pensa sobre un determinat club esportiu, per posar alguns exemples. Fins ací tot correcte. També està l'usuari anònim, aquell que sota pseudònims deixa comentaris amb bona o mala intenció. Pense que un usuari d'aquest tipus, el del pseudònim o malnom, deuria sempre donar la cara. Açò és una opinió pròpia i està clar que no puc convéncer a tothom. En la pràctica, una opinió anònima que no falte al respecte ha de ser publicada perquè aquest és el pensament majoritari i podrien acusar-nos de privar de llibertat d'expressió. El que no es pot permetre és que darrere d'un malnom, els usuaris falten al respecte a articulistes, polítics o qualsevol líder d'opinió que sempre done la cara, siguen de la ideologia que siguen. Em pareix un autèntic acte de covardia el fet que s'arribe a l'insult sobre una altra persona des d'un perfil fals. Aquests comentaris ofensius o insultants pense que no han de ser publicats, inclús si l'usuari / lector en qüestió dona la cara. S'ha arribat a un punt en què l'opinió sobre el tema en qüestió passa a un segon plànol i pareix que només s'opine per fer mal l'altre, en l'esfera professional o personal. Això ha d'acabar. Opinió de Rubén Lledó, periodista d'ARAMULTIMÈDIA
@ARAMULTIMÈDIA -
Correu electrònic: info@aramultimedia.com