LOCAL | ALC
La zona 14 és una de les poques que encara resisteix l'inici de les obres
La Coordinadora d'Estudis Eòlics celebra la seua 7a assemblea anual
AM |
Actualitzat: 29/07/2010
|
0 comentaris
Un any més, i amb aquest ja en van set, la Coordinadora d'Estudis Eòlics del Comtat celebrarà la seua assemblea anual en el bar de Benimassot. La cita està programada per al proper dimecres 4 d'agost a les 19 hores de la vesprada. Amb aquest són ja 6 anys de lluita defensant el paisatge i el patrimoni de les comarques de l'Alcoià, el Comtat i la Marina Alta contra el que anomenen "l'irracional" projecte d'instal·lació de 50 aerogeneradors en les serres d'Almudaina i d'Alfaro i que, afirmen, "afectarà directament a 20 pobles d'uns escassos 100 habitants cadascú i indirectament a tota la comarca".
Pel moment durant aquests 6 anys de lluita la Coordinadora d'Estudis Eòlics del Comtat ha aconseguit el seu principal objectiu de paralitzar la col·locació dels aerogeneradors a la zona 14. Tot i que a la majoria de les 15 zones del Pla Eòlic Valencià les obres ja han començat.
Però des de l'entitat no es confien i segueixen les seues activitats per mostrar el seu rebuig al projecte, ja que com afirmen "el Pla Eòlic no està parat encara, de fet, l'estratègia de la Conselleria és la de deixar que passe el temps i desgastar les veus dissidents que han posat obstacles a la consecució d'un negoci rodó: instal·lar molins de vent en una zona rural de baixa densitat de població fins i tot sense demostrar que existeix vent suficient, per a aprofitar les quantioses primes oferides al sector".
Amb l'objectiu de posar en coneixement dels veïns totes les accions que ha emprés la Coordinadora durant l'últim any, es celebra anualment aquest assemblea. Cal assenyalar que des que la comarca va signar 40.000 al·legacions contra el Pla Eòlic, la Coordinadora es veu amb el "dret moral d'informar tota aquesta gent que no pot mantindre un ritme constant de denúncia però que ens dóna suport i que canalitza a través de la Coordinadora les seues queixes".
SEGUEIX-NOS A
ÀREA DE SOCIS
PARLEM TOTS

Carmina Nácher (directora de la Mostra de Teatre d'Alcoi)
divendres, 28 de maig de 2010
a les 12 hores
publicitat
MANUAL D'US D'AM
per coneixer una mica més el que tens entre mans.










Comentaris