El tiempo - Tutiempo.net
Alcoi
El temps

19 menors sahrauís estiuegen a Alcoi, lluny de les dures condicions dels Campaments de Refugiats

Recepció xiquets i xiquetes saharauis
  • Aquest projecte pretén donar als xiquets sahrauís la possibilitat de millorar la seua salut, a través de la millora de la dieta i les revisions mèdiques, la possibilitat de tindre una altra imatge del món, diferent de les que els aporta la seua realitat quotidiana en el desert.

Els menors estaran acollits per famílies de la comarca del 16 de juliol fins a finals d’agost a través del programa “Vacaciones en Paz”.

El Saló de Plens de l’Ajuntament d’Alcoi ha acollit la recepció als 19 xiquets i xiquetes procedents dels Campaments de Refugiats Sahrauís en Tindouf, que gràcies al treball de l’Associació Dajla i través del programa Vacaciones en Paz estaran des del 16 juliol i fins a finals d’agost acollits per famílies de la nostra comarca.

Aquest projecte pretén donar als xiquets sahrauís la possibilitat de millorar substancialment la seua salut, a través de la millora de la dieta i les revisions mèdiques, la possibilitat de tindre una altra imatge del món, diferent de les que els aporta la seua realitat quotidiana en el desert i, en general, cobrir les principals mancances d’aquests menors, vivint uns mesos lluny de les dures condicions dels campaments.

L’alcalde d’Alcoi, Toni Francés al costat del vicealcalde, Àlex Cerradelo i la regidora de Polítiques Inclusives, Infància i Adolescència, Aroa Mira, els han donat la benvinguda i els han desitjat que gaudisquen de l’estiu al costat de les famílies d’acolliment. 

Després de la recepció per part de la Corporació Municipal han anat a passar el dia a la Piscina Municipal José Trenzano.