El tiempo - Tutiempo.net
Alcoi
El temps

7 nous casos de Covid-19 a Alcoi i 5 a Ibi

Ibi

El Ministre Illa ha anunciat el "tancament d'establiments d'oci nocturn: discoteques, bars de copes o sales de ball". També es limita "el nombre màxim de 10 comensals per taula" i "horari màxim d'obertura al públic fins a la 1 de la matinada".

Sanitat ha actualitzat les dades sobre la Covid-19 a tot el territori valencià i al Departament de Salut d'Alcoi. L'actualització correspon al dijous 13 d'agost. L'anterior fou el 10 del mateix mes, així que pràcticament són dades dels dies d'entre setmana a excepció d'aquest divendres 14 d'agost. No hi ha cap persona morta des de finals de maig i els casos diagnosticats en l'última setmana es concentren a Ibi i Alcoi, 5 i 7 casos, respectivament.

A data del 13 d'agost, el Departament de Salut d'Alcoi suma 439 casos acumulats de Covid-19 diagnosticats per proves PCR. Seguint amb les xifres oferides per la Conselleria de Sanitat, destaca que a Castalla no hi haja cap nou cas des del dilluns 13 d'agost. Dels 28 casos que s'han diagnosticat en total a Castalla, 15 s'havien produït en els últims 14 dies.


Al departament alcoià, els municipis amb més casos positius acumulats des que es recullen dades són 274 a Alcoi, 63 a Ibi, 35 a Onil, 10 a Muro, 28 a Castalla i 17 a Cocentaina.

Restriccions en oci nocturn i hostaleria


El Ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha anunciat que s'adoptaran mesures en matèria de salut pública que afecten a tot el territori espanyol. Illa recorda que "aquestes mesures han sigut adoptades per unanimitat".


Illa ha anunciat el "tancament d'establiments d'oci nocturn: discoteques, bars de copes o sales de ball". També es limita "el nombre màxim de 10 comensals per taula" i "horari màxim d'obertura al públic fins a la 1 de la matinada".

 

Comunicat enviat per l'Ajuntament d'Ibi

LA GENERALITAT CONFIRMA HOY NUEVOS CASOS POSITIVOS DE COVID-19 EN IBI

Desde el Ayuntamiento de Ibi lanzamos este importante comunicado que no hace más que reforzar lo que llevamos difundiendo desde hace meses y que es apelar a la máxima responsabilidad de todos los vecinos y vecinas de Ibi. Hoy mismo, la conselleria de Sanidad de la Comunidad Valenciana, en su actualización de datos referentes a contagios en la Comunidad, registra nuevos contagios en Ibi. Podemos decir que, además, hay nuevos casos en estudio a espera de resultados y que los positivos confirmados son casos leves, que se encuentran aislados y controlados. Un hecho que ya, de por sí, es más que suficiente para que estemos muy alerta y seamos todo lo responsables que hemos aprendido a ser durante estos meses desde la llegada de la Covid-19.

Es muy importante seguir cumpliendo con las medidas sanitarias establecidas, como el uso obligatorio de la mascarilla para mayores de 6 años, el distanciamiento social y el lavado frecuente de manos. Todo ello unido al resto de medidas higiénicas que hemos ido introduciendo en nuestra vida cotidiana y que no debemos dejar de tener en cuenta. Mucha atención a los adolescentes, no deben bajar la guardia, gran parte de los focos actuales se centran en reuniones de grupos de jóvenes que luego trasladan a sus familias. Máxima prudencia, por favor.

En todos/as nosotros/as está que los contagios no vayan a más y que la localidad no vuelva a sufrir los estragos de esta pandemia, como ya lo hizo en sus inicios. Hacedlo por vosotros/as pero, sobre todo, por los demás, por las personas mayores, por los/as enfermos/as crónicos/as y por los que día a día luchamos contra este virus que lo ha puesto todo del revés en tan poco tiempo. ESTÁ EN NUESTRAS MANOS, SEAMOS SOLIDARIOS Y GENEROSOS CON NUESTRA SALUD Y LA DE LOS DEMÁS.

Ánimo a las personas que se han contagiado, para que superen con fuerza la enfermedad, y mucha responsabilidad para todos y todas.