Són 38 municipis europeus els que formen part de la Xarxa FP, i les tres que més mobilitats han fet són Barcelona, Munic i Alcoi.
L'Ajuntament d'Alcoi ha participat en una última assemblea general de la Xarxa FP, un grup de municipis europeus que promouen mobilitats europees, és a dir, viatges dels alumnes perquè puguen fer pràctiques en empreses relacionades amb els seus estudis de Formació Professional. I Alcoi és un dels tres municipis que més mobilitats va fer en el 2022, tan sols per darrere de dos ciutats molt més grans, Barcelona i Munic.
Segons les xifres oferides per l'Ajuntament, Alcoi va fer 130 mobilitats, 77 d'elles d'acollida i les altres 53 d'anada. I de les 130, 95 van ser per a estudiants (hem enviat 35 grups i hem acollit 60), i la resta, 35, de professors i formadors.
Són diversos els centres alcoians que ofereixen estes mobilitats: l'IES Cotes Baixes, el CIPFP Batoi, l'IES Andreu Sempere, l''EASD, o el col·legi Sant Roc. Fins i tot, en un projecte per alumnes de formació professional bàsica, han fet una mobilitat dos alumnes dels Salesians Joan XXIII.
Alcoi forma part de la Xarxa FP des de l'any 2012, i des del 2017 és membre del Comité Executiu. Actualment la formen 38 municipis de 15 països, l'últma incorporació ha sigut Härnösand, de Suècia.