Se celebrarà un plenari extraordinari el 14 d'abril. L'Ajuntament d'Alcoi li va atorgar a Franco la medalla d'or de la ciutat en 1959.
L'Ajuntament d'Alcoi celebrarà un plenari extraordinari el pròxim 14 d'abril on es debatrà la retirada de tots els Honors al dictador Francisco Franco. Va ser el 10 d'abril de 1959 quan el plenari de l'Ajuntament decidia otorgar-li la Medalla d'Or de la Ciutat a Franco per, segons diu en castellà en l'acta del ple, "En el acto y manifestación de inquebrantable y entusiasta adhesión a su persona y al Régimen que representa, como salvador de la Patria y restaurador de la vida de los Municipios españoles".
Segons expliquen des del consistori, la medalla no es retira perquè era vitalícia i, com sabeu, Franco ha mort. Però sí que es pot deixar sense efecte els acords d'eixe plenari, que és el que es debatrà en la pròxima sessió. El debat és el resultat d'un prec presentat per Guanyar Alcoi, i amb la retirada es vol complir amb la llei de Memòria Històrica.
La regidora de democràcia participativa, Tere Sanjuan, diu que així "no només acomplirem la llei, retirarem unes distincions que Alcoi mai hauria d'haver atorgat a una persona que va accedir al Govern mitjançant un alçament militar contra un govern democràtic, va provocar una Guerra i va encapçalar una dictadura militar autoritària causant danys personals, morals i democràtics irreparables. Privant i calcigant drets irrenunciables per a tots i totes. Per fi es farà, ‘algo’ de justícia i es repararà almenys moralment el nostre honor i el de totes les persones que ho van patir en primera persona".