Article d'opinió de Coordinadora del País Valencià per la República (CPVR) Alcoià-Comtat,

Coordinadora del País Valencià per la República (CPVR) Alcoià-Comtat

Comunicat de la CPVR Alcoià-Comtat posterior al seu acte de constitució

La CPVR Alcoià-Comtat realitza el següent comunicat, posterior a la realització de l'Acte de la seua Constitució, el passat dia 17 de gener a Alcoi.

Davant informacions que sorgeixen en determinats mitjans de comunicació que tracten de manipular el desenvolupament de l'Acte de presentació de la CPVR Alcoià-Comtat i els objectius que aquesta Coordinadora tracta de dur a terme, manifesta el següent:

Com es va fer constar en el seu acte de Constitució, la CPVR-Alcoià-Comtat es formalitza com a punt de trobada, debat i acció política per aconseguir un canvi en la forma de Govern, de caràcter republicà.

A la CPVR nacional del País Valencià hi ha diverses sensibilitats, però la seua raó de ser és trobar al republicanisme polític un lloc comú per aconseguir una República a l'Estat espanyol, i també la possibilitat d'emancipació dels pobles de l'Estat, amb la recuperació de la seua sobirania cap a una república pròpia, si així es manifestara.

Els partits polítics, col·lectius i ciutadania que varen rebre una invitació per participar, o simplement per acudir a l'Acte de Constitució de la CPVR Alcoià-Comtat, no es comprometien a signar cap adhesió a cap document, ni tan sols a l'ideari de la pròpia CPVR. Se'ls va convidar a parlar de "República" i de defensa de llibertats i drets que en aquest moment es vulneren constantment en la Constitució vigent de 1978.

A partir d'aquest moment, les entitats polítiques -partits, col·lectius, ciutadania- que vulguen adherir-se als objectius que emprenda la CPVR, i en el seu marc territorial de les Comarques de l'Alcoià-Comtat, la CPVR Comarcal-, ho podran fer amb la seua aportació política.