El bou en corda arranca amb més festa que mai
Les carpes d’oci s’obrin per primera vegada el divendres de l’Embolà
És una de les cites més esperades de l'any. Ontinyent respira festa en cada carrer, en cada penya, en cada comparsa, en cada cantó i especialment, en el recinte per on passen tres bous en corda, un cada hora, des de les 15 hores. Els noms de Bandejero, Charrito, Cucharero, Gabaso, Rompedor i Terremoto sonaran tot el cap de setmana perquè els bous són els protagonistes dins de les celebracions patronals, de la Puríssima Concepció. Hui s'han embolat tres dels animals, a les portes de l'antic Ajuntament, acte que consisteix en cobrir amb unes fundes de cuir les banyes dels braus i que prové de l'època d'Isabel la Catòlica.
L'Embolà s'ha desenvolupat sense incidents remarcablesi els 'homes de la corda' han complit amb la seua tasca de manera impecable. Així, 'Rompedor' ha sigut embolat per Juan Ballester i Vicent Aliaga. Al segon brau, 'Camionero', li han cobert les banyes Salva Sanchis i Juan Antonio Álvarez. Per últim, 'Gabaso', el bou roig, ha sigut treball de Gonzalo Aliaga i Javi Micó. Està previst que dissabte, els tres bous donen molt de joc pels carrers de la ciutat i és molt probable que 'Camionero' siga l'escollit per a pujar al barri medieval de la Vila.
Els altres tres braus: 'Bandejero', 'Terremoto' i 'Cucharero' està previst que donen guerra el diumenge.
A més d'ampliar la festa de les carpes una vesprada més, la de hui, altre dels canvis és que el bou del diumenge s'avançarà una hora, de manera que tant el dissabte com la jornada dominical l'acte començarà a les 15 hores i s'allargarà fins les 18 hores, pel que fa a l'aspecte taurí. La festa d'oci continua moltes hores després. Milers i milers de persones es donen cita en aquest recinte on la festa i la marxa estan garantides.