El PP guanya terreny a les comarques i VOX suma quatre noves places
L'ascens del PP en els grans municipis també s'ha replicat en els pobles, i el PP millora en vots en més de la meitat dels municipis de l'Alcoià i el Comtat. Als pobles també entra VOX a Benimarfull.
La dreta guanya terreny a les nostres comarques. El Partit Popular s'ha vist reforçat en les places on ja governava, com Beniarrés, o L'Orxa; i en les que no, ha vist incrementat el suport dels ciutadans tot i no ser el més votat. Per exemple, a Banyeres de Mariola ja són 5 regidors fronts als 6 de Compromís; o a Benilloba són 4 regidors junt els 4 del PSOE. També en els pobles on es vota en llistes obertes, el PP ha sigut el més votat en 7 d'ells, enfront dels 5 del PSOE.
També l'extrema dreta trau el morro a les comarques amb quatre noves places. A més de l'increment de regidors d'Alcoi, on han passat d'1 a 3 edils; VOX ha aconseguit clavar un regidor a Cocentaina, Ibi, Castalla, i en els pobles un altre a Benimarfull. Dels cinc municipis de les comarques on es presentava, l'únic on no ha aconseguit representació ha sigut a Muro.
I Compromís en línies generals on tenia representació, la manté. Excepte a Banyeres de Mariola, on han baixat de 8 a 6 regidors, i els dos que ha perdut els han sumat PP i PSOE un cadascun.
I com a curiositat tenim el cas d'Alcosser, on enguany estrenaven les llistes tancades. S'han presentat PP i PSOE, i han rebut 68 vots cadascun, un empat tècnic tot i que l'aplicació de dades del Ministeri li dona un regidor més al PSOE, 4 per a ells i 3 per al PP. És una de les qüestions que caldrà vore els pròxims dies.