El tiempo - Tutiempo.net
Alcoi
El temps

La FEMECV celebra el seu 60 aniversari a Alcoi

Conmemoració 60 aniversari FEMECV a Alcoi

A Alcoi va tindre lloc la reunió d’un grup de clubs de muntanya, que va ser el germen de la Federació que es va constituir en 1963 i per això l’acte es va celebrar a la ciutat.

La Federació d’Esports de Muntanya i Escalada de la Comunitat Valenciana (FEMECV) va conmemorar el 60 aniversari de la seua constitució a Alcoi el passat 17 de juny.

A l’esdeveniment van estar presents Carlos Ferris, president de la FEMECV; Paco Tomas, responsable del 60é Aniversari i la Junta Directiva; Antonio Daza, primer president de la FEMECV; Paco Durà (expresident), Thais Soler, filla de l'expresident José Soler Carnicer; Rafa Cebrián i Palmira Calvo presidents d'Honor; i Pedro Notario, així com diversos clubs fundadors de la Federació (Alcoi, Elda, Petrer, Ontinyent, Cocentaina, etc.). 

Es va recordar a la resta de 15 clubs que fa 60 anys es van unir per a crear la Federació Valenciana de Muntanyisme (FEMECV) i als set presidents que ha tingut la FEMECV; a més dels presents, Héctor Verdú d'Ontinyent i als morts Enrique Guillot, de València, i José Luis García “Guchi”, de Crevillent.

Durant el mateix esdeveniment, va tindre lloc la lectura de la Declaració Institucional del 60 Aniversari, la qual destaca el paper de la FEMECV “que fomenta la pràctica dels esports de muntanya de manera sostenible i responsable, treballant per a lluitar contra el canvi climàtic i comprometent-se amb la conservació dels paisatges”. 

La Declaració també resalta valors que promou “de la mateixa forma que ho fan els seus clubs, federats i federades”, entre els quals destaca “el coneixement i respecte a la muntanya, el treball en equip, el teixit associatiu i voluntariat, la formació, així com la pràctica dels nostres esports de manera sostenible i segura”. 

A més, es mostra el compromís amb el desenvolupament rural per a evitar les despoblació, la protecció de la naturalesa i l'aposta per a adaptar-se a les noves demandes esportives i socials, sense perdre els valors i actituds que són propis del muntanyisme. “Especialment a l'acció social orientada a la promoció esportiva dels més joves i famílies, a la igualtat de gènere i a la inclusió i adaptació dels nostres esports de muntanya”.