La Protectora d’Ibi ja no pot assumir més animals i demana que es licite el servei “de forma ètica i ràpida”
La Junta Directiva de la Societat Protectora d’Animals d’Ibi ha arribat a una situació límit. A causa dels problemes econòmics derivats, principalment, per la no licitació del servei de la Protectora, han restringit les entrades d’animals. Des de la Protectora asseguren que l’Ajuntament té bona predisposició a solucionar el problema, però els demana que agilitzen els tràmits i que la licitació siga “ètica i ràpida”.
Segons apunten des de la Junta Directiva d’aquesta Organització sense ànim de lucre, la Protectora ha arribat a una “situació de fallida” i no poden assumir més animals. La política de ‘sacrifici zero’ fa que el manteniment dels animals siga molt costós i ja no poden, per motius econòmics, acollir més dels 200 animals que actualment tenen a les seues instal·lacions.
Des de la Protectora asseguren que tenen deutes, sobretot, amb el veterinari. La Junta Directiva indica que mai s’ha deixat de prestar servei mèdic als animals, però el veterinari no cobra “des de març” d’aquest 2023. Asseguren que la salut dels gossos i els gats "és el primer".
Els treballadors i responsables de la protectora asseguren que tot passa perquè la licitació del servei de la Protectora d’Ibi isca endavant i demana celeritat a l’Ajuntament per agilitzar els tràmits. A causa d’aquest retard, sobretot per part de l’anterior govern municipal, es fa “molt difícil la gestió”. Indiquen que molta gent es queixa per no admetre més animals, però asseguren que ho fan perquè la situació és “límit”. El fet de no acollir més animals és per “no augmentar els deutes”, ja que a hores d'ara el servei és inviable per l’aspecte econòmic.
En l’últim any només han rebut una subvenció municipal de 4.700 euros més totes les donacions i aportacions de les persones que volen col·laborar. Segons indica a ARAMULTIMÈDIA la Junta Directiva, les despeses d’un mes oscil·len els 5.000 euros.
La forma d’ajudar potser de forma econòmica o en espècie, aportant pinso, arena, lleixiu per netejar, etc. La forma de contactar amb ells potser acudint a les instal·lacions de la Protectora d’Ibi de dilluns a dissabte en horari d'11 a 14 h, o bé a través de les seues xarxes socials, tant a Facebook com a Instagram.
Bona predisposició per part de l’Ajuntament
El nou govern municipal té predisposició a ajudar a la Protectora d’animals, que cal destacar que és un servei obligatori. A continuació deixem la informació publicada per l’Ajuntament d’Ibi:
L’Ajuntament d’Ibi inicia els tràmits per a licitar adequadament la prestació del servei de la Protectora d’Ibi
Des del consistori s'ha començat a treballar en la primera opció barallada, que és la de la licitació del servei, iniciant un procediment previ necessari, que és el de la licitació de la contractació d'un veterinari que ajude a redactar els plecs tècnics de la licitació de la Protectora d'Animals d'Ibi.
A més, s'ha iniciat el tràmit de pagament a la Protectora, de 4.741,82 euros, després del recent registre de la seua corresponent factura.
La passada setmana, el tinent d'alcalde d'Hisenda i Contractació, David Rojas, i la regidora de Benestar Animal, Lara Ayala, van mantindre una reunió amb representants de la Protectora d'Animals d'Ibi, en la qual se'ls va informar de les opcions a curt i mitjà termini.