Entre Auxiliars d'Infermeria i TCAE, tècnics en cures auxiliars d'infermeria, sumen més de 2.000 persones de les nostres comarques que estan bloquejats en la categoria C2 i no poden accedir a la C1.
Des d'ARAMULTIMÈDIA ja els hem avançat que l'Associació alcoiana de Personal Sanitari Independent, APSI, i la Plataforma de Tècnics Sanitaris Reconeixement C1 lluiten perquè el seu treball amb majors puguen optar a la categoria C1, ara per ara bloquejats en la categoria 2.
En una primera estimació feta per ARAMULTIMÈDIA, i comptant les treballadores dels geriàtrics alcoians, calculàvem en vora 50 els afectats. Però des de l'associació APSI asseguren que aquesta xifra en les nostres comarques pot superar les 2.000 persones. I és que segons ens expliquen des de l'Associació, afecta a tots els Auxiliars d'Infermeria o Tècnics en cures auxiliars d'Infermeria (TCAE), i s'inclou als treballadors de l'Hospital Verge dels Lliris i els centres de salut, a més dels geriàtrics. Així, i basant-se en les bosses de treball oficials, hi ha 1.600 persones en la bossa de sanitat i altres 700 en la bossa d'igualtat i polítiques inclusives. Perquè aquest és altre problema, part dels treballadors depenen d'aquesta conselleria i no són considerats treballadors sanitaris, una altra reivindicació de l'associació.
El problema radica en una disposició transitòria de l'EBEP, l'Estatut Bàsic de l'Ocupació Pública, on els tècnics sanitaris estan "bloquejades en la categoria C2, ni són personal sanitari ni tenen un grau mitjà de formació professional".