El Fòrum aprofitarà l’exposició per fer un balanç del primer any de vida d’un material didàctic que va nàixer amb la voluntat d’entrar a les aules per transcendir al conjunt de la societat.
Aquesta proposta té un objectiu doble, primer acadèmic i després de divulgació històrica. El segon s'enceta aquest dia 12 de gener a les 19h al Club UNESCO.
Des d’aquest dijous dia 12 de gener a les 19h, el Club UNESCO d’Alcoi acull l’exposició ‘No Oblidem’, realitzada pel Fòrum per la Memòria Històrica i Democràtica de l’Alcoià i el Comtat. Una manera de començar l’any reivindicant la memòria de la II República, la Guerra civil i la dictadura franquista.
El Fòrum aprofitarà l’exposició per fer un balanç del primer any de vida d’un material didàctic que va nàixer amb la voluntat d’entrar a les aules per transcendir al conjunt de la societat. En aquest temps alumnat de tota la comarca ha pogut treballar la història del segle XX des de l’àmbit més proper. Històries locals i comarcals per explicar un període ben complex del nostre passat recent i que configura allò que som en l’actualitat.
La idea era doble, d’una banda el professorat de Cocentaina, Muro i Alcoi van pensar en una publicació atractiva, lluny dels llibres de text convencionals. Una unitat viva que anara creixent amb el temps i de la mà dels propis alumnes. I, d’altra, un text introductori però rigorós, que permetera a les generacions més grans accedir a un contingut que li va estar vetat durant els seus anys d’escolarització.
El projecte va arrancar amb un propòsit acadèmic i ara dona un pas més cap a la divulgació històrica. Les imatges conviden a l’estudi, al debat, a la reflexió i al coneixement d’una realitat que ens és molt propera en el temps i en l’espai però alhora, malauradament, tan llunyana.