Hi ha només 350 escoles a 33 països i una d'elles la tenim a les nostres comarques. L'IES Cotes Baixes ha rebut la distinció d'escola Changemaker d'Ashoka, l'organització que identifica, connecta i acompanya als líders de la innovació social. Ashoka ha reconegut el mètode educatiu basat en el treball en equip, el lideratge, la iniciativa per a la millora de l'entorn i el desenvolupament de valors.
L'objectiu és que l'alumnat tinga la capacitat de contribuir al món en el qual viuen. Innovació, influència, sostenibilitat, treball en equip i una visió crítica per a canviar el món, són alguns dels pilars que sustenten els projectes educatius i models d'ensenyament de les Escoles Changemaker. Unes premisses que el professorat de l'IES Cotes Baixes treballa en els últims anys dins del seu model educatiu.
El director del centre, Fernando Sansaloni, va ser l'encarregat de presentar el projecte del centre de manera virtual en les jornades que la fundació va convocar per a la presentació de les candidatures d'enguany. En la seua intervenció ha explicat la base del projecte educatiu que el centre du a terme a les seues aules i que principalment està basat en l'aprenentatge col·laboratiu basat en reptes. Uns reptes amb enfocament social i que es duen a terme de la mà del professorat, els qui tenen la missió d'orientar, aconsellar, animar, entrenar i facilitar a l'alumne la consecució d'objectius. Sansaloni va destacar la importància d'aquesta xarxa i va ressaltar “que ens hagen triat com a “Escola Changemaker” és sens dubte un reconeixement a la labor que el centre duu a terme des de fa uns anys i a la gran aposta que hem realitzat tant en ESO, com en Batxillerat i FP".