El tiempo - Tutiempo.net
Alcoi
El temps

L’interior de les nostres comarques es converteix en l’escenari perfecte per gaudir de la pluja d’estreles

Nit estrellada del 12 d'agost a algún punt de la Mariola / Fotografia de Salvador Campello

Des d’AstroAlcoi, asseguren que en aquesta ocasió ha sigut complicada l’observació pels accessos tancats als Parcs Naturals.

La matinada del 12 al 13 d'agost és la nit on més se'n veuen però també es poden observar tres dies abans i tres després. El moment de major intensitat és de 2h a 4h de la matinada.

Gent de distints punts de la província es van acostar en la matinada del 12 al 13 d’agost a alguns pobles i punts de muntanya per tal de gaudir de la pluja d’estreles més esperada de l’any, les Perseides.

Des d’AstroAlcoi, asseguren que en aquesta ocasió ha sigut complicada l’observació pels accessos tancats als Parcs Naturals, el qeu ha limitat molt els punts de visualització d’aquest esperat fenòmen. Malgrat així, en la matinada del 12 al 13 d’agost es va produir el moment clau de major nombre d’estreles. També els tres dies d’abans i els tres de després es podran observar, així, que encara es pot arribar a temps a veure’n caure alguna.

Nit estrellada del 12 d'agost a algún punt de la Mariola

Per veure-les bé, el millor és eixir de les ciutat i buscar llocs poc contaminats a nivell lumínic per poder observar les que brillen de forma més lleu. Les hores de major intensitat és de 2 a 4 de matinada.