Una de les novetats ha sigut programar totes les activitats de forma paral·lela en cinc punts diferents d’Onil.
La segona edició ha batut rècord de participació, ha augmentat i diversificat les diferents activitats esportives i ja pensen en l’edició del 2024 buscant ser un referent a nivell nacional.
El dia de l’esport a Onil va sorgir per iniciativa de dos mestres d’educació física i es va celebrar per primera vegada el 2022 amb poc més de 100 participants. No obstant això, enguany ha superat totes les expectatives i es calcula la participació en quasi 13.000 alumnes dels col·legis de Sant Jaume i de la Mare de Déu de La Salut. Açò ha estat possible gràcies a la col·laboració de les direccions i l’A.M.P.A. dels dos centres, a més de l’alumnat en pràctiques de l’IES La Creueta, dels pares i mares dels xiquets i, per descomptat, de l’Ajuntament d’Onil.
L’objectiu d’aquestes jornades és fomentar la relació i l’amistat entre els alumnes dels dos col·legis, a més d’inculcar-los hàbits saludables, descobrir-los un oci divertit i, alhora, alteratiu a les noves tecnologies que provoquen aïllament i vides sedentàries, així com donar-li més importància al contacte amb la naturalesa.
A més, s’ha organitzat un ampli ventall d’activitats que van des del bàsquet fins al futbol, passant pel ball, l’orientació, l’atletisme i, fins i tot, el llançament de disc o el salt. D’aquesta manera els xiquets poden tastar tots els estils d’esports i decidir quin és el que més els agrada. L’altra gran novetat ha estat programar totes les activitats de forma paral·lela en cinc punts diferents d’Onil: als dos col·legis, a la pista d’atletisme, al camp de futbol i a la Plaça d’Espanya, on ha tingut lloc la cloenda.