El tiempo - Tutiempo.net
Alcoi
El temps

Planificació urbanística i el cas concret del Molinar centren les segones Jornades de Patrimoni Modernista

Zona de les primeres aigües al Molinar. imatge d'Iván Balaguer per a Aramultimèdia

Les II Jornades Tècniques d'Intervenció de Patrimoni Modernista tindrà lloc del 21 al 23 de novembre a l'IVAM CADA Alcoi i el Casal del Nadal. El preu és de 50 euros, reduït a 20 euros per als estudiants. Tota la informació i inscripcions ací. 

Les jornades es presenten amb moltes novetats, a destacar una trobada entre professionals, estudiants i entitats involucrades per a parlar de tu a tu sobre recuperació de patrimoni. A més de les conferències tècniques hi haurà un taller on els assistents podran practicar amb l'escaiola i l'estuc.

Enguany les segones jornades tècniques d'intervenció en Patrimoni Modernista vénen carregades de novetats. La primera, el canvi de data. Les primeres jornades se celebraren dins de la Setmana Modernista del 2018, però enguany s'ha decidit donar-li més entitat amb una data pròpia en el mes de novembre.

Ángela López d'ARAE, i Lorena Zamorano, regiddora de Patrimoni, presenten les jornades

I s'han distribuït en tres blocs diferenciats. Un primer més clàssic, amb conferències d'experts. El tema central serà la idoneïtat de la planificació urbanística, i com afecta la conservació del patrimoni. Entre els conferenciants, està Montserrat Puges, de l'Ajuntament de Barcelona, que presentarà un projecte participatiu sobre el paviment històric de la ciutat. O Esther Aparicio, antiga directora del Museu Nacional de l'Energia, que parlarà de l'experiència a l'hora de reconvertir un antic espai industrial en museu. Ací tenim una relació directa amb el projecte del Molinar, ara pendent d'una primera intervenció. També del Molinar parlarà Cristina Aleson, arquitecta alcoiana que exposarà una proposta de recuperació del teixit del Molinar per a un ús social. La llista d'experts participants és més llarga, i es pot consultar a la web de les Jornades.

El segon bloc és pràctic. Els restauradors Aldo Más i Enric Martínez ensenyaran els assistents com treballar en l'estuc i l'escaiola. Aquesta part de les jornades tindrà lloc al Casal del Nadal, un luxe, com explica Ángela López, d'ARAE, empresa organitzadora, "el que vorem en el mateix edifici històric és el que reproduirem en les taules de treball".

I per últim, un nou bloc totalment nou i original. És una extensió de les conferències tècniques però en aquesta vegada sense escenaris, faristols, ni taules. Professionals, estudiants i entitats podran parlar cara a cara en el Café del Patrimoni, per tal de compartir idees, projectes, estudis, inquietuds o experiències. La xarxa europea de patrimoni modernista, la Resséau Art Nouveau Network, s'ha interessat per aquesta forma reunions.