Ponts d’Igualtat denuncia els delictes d’odi contra l’Alferes 2025
Aitor Pla ha demanat “moltíssima pedagogia” i una gran llavor de “visibilització” per a aconseguir que, tant el món de la festa com la societat en general, avancen cap a un futur millor ple d’igualtat i lliure d’odis.
Aquests “comentaris infames i denigrants” es produïren a Facebook i la comunitat LGTBI+ ha volgut presentar la denúncia a títol personal.
Aitor Pla, president de Ponts d’Igualtat, ho té molt clar: els insults vessats contra Ana Gisbert, la primera dona a convertir-se en Alferes mora el 2025, “inciten a l’odi”. Per aquest motiu, “com a entitat que forma part de la Taula de Delictes d’Odi de la ciutat d’Alcoi”, ho han denunciat al personal especialitzat en delictes d’odi de la Policia Nacional.
No obstant això, Ponts d’Igualtat encara no han parlat directament amb Ana Gisbert per conéixer la seua opinió sobre tot aquest tema, tot i que tenen previst fer-ho al més prompte possible. Malgrat això, han volgut recalcar que “no volem que es pose el focus sobre la persona”, sinó en els delictes en si perquè “no es pot fer qualsevol mena de comentari en xarxes socials”. No tot val.
Per altre costat, al ser preguntat pels Moros i Cristians d’Alcoi, Aitor Pla ens ha dit que “tenim un món de la festa molt endarrerit i masculinitzat”, però valora molt positivament les iniciatives de l’Associació de Sant Jordi per avançar en aquest sentit. De fet, José Olcina, president d’aquesta, es mostra molt satisfet amb la notícia que una dona siga per primera vegada Alferes, però demana que no es desvie el focus d’atenció del vertader protagonista, l’Alferes Moro del 2024. D’altra banda, afirma no estar al corrent dels insults, ja que no mira les xarxes socials.