El tiempo - Tutiempo.net
Alcoi
El temps

Article d'opinió de Tere Mollá Castells, feminista, activista social i comunicadora d'opinió

Tere Mollá Castells

Sobre l'assassinat de Marta Calvo i altres dues dones

El judici contra el presumpte assassí de Marta Calvo i altres dues dones així com l'intent d'altres huit dones, entra en la fase final i el jurat pop…

El judici contra el presumpte assassí de Marta Calvo i altres dues dones així com l'intent d'altres huit dones, entra en la fase final i el jurat popular haurà de decidir sobre la seua culpabilitat o no.

Més enllà del que decidisca el jurat popular i la condemna o no que se li impose, el que està molt clar és que aquest depredador sexual sabia el que feina i ho feia a consciència. Tractava a les dones com a objectes de plaer a qui no dubtava en assassinar pel pur plaer de saber-se poderós. Una vegada més el sexe i, fins i tot l'agonia de la mort de dones, per sentir el seu poder davant elles i a través d'elles i dels seus cossos.

És, segons veus expertes en la matèria, el mateix perfil de tots els puteros que acudeixen als camps de concentració on les dones són prostituïdes per a violar-les per diners. És, sempre, una qüestió de poder sobre les dones.

Segurament quan algú que haja consumit dones puga llegir açò pensarà que soc una exagerada. Millor dit que les feministes que pensem d'aquesta manera ho som. Però els propose una reflexió ben senzilla: En quantes ocasions després duna vetlada al casal de festes de torn (filà, comparsa, casal fallar, em dona igual) no hi ha hagut algú que haja proposat com a final de festa anar-se'n de putes i fer-se l'última copa al puticlub de torn?
Em consta que passa moltes més vegades de les que ningú està disposat a reconéixer. Però passa cada dia, cada setmana. I el que encara és pitjor, està normalitzat com a part d'aquest espai d'esplai, camaraderia i complicitats masculines.

I més que normalitzat, el que s'ha aconseguit és naturalitzar-ho i que ja forme part del relat de les festes dels pobles i que no passe res.

Mentrestant, desenes de dones són violades per diners com si no passara res, com si no foren persones, sols uns objectes que consumir, com un cigar o una copa més. Però són dones i, per tant, persones amb sentiments que estan sent esclavitzades i obligades a ser violades per paios que només volen mostrar el seu poder davant d'elles i davant el món.
Despullar-les d'emocions i de sentiments forma part de la naturalització d'aquestes violacions, de vegades en grups, que justifiquen amb diners.

Després quasi cap home reconeix que és un putero. Però hem de recordar que l'Estat Espanyol és el primer consumidor de prostitució d'Europa i el tercer del món. I aquest negoci il·lícit genera molts beneficis basats en una matèria primera que són els cossos de les dones. Cossos amb vida i amb vides pròpies que són violats sistemàticament perquè els proxenetes i les màfies guanyen molts diners amb les necessitats de dones econòmicament vulnerables.

Tant l'assassinat de Marta Calvo, com el de les altres dues dones i l'intent de les altres huit dones, així com les violacions siguen pagades o no, persegueixen el mateix objectiu: mantindre l'ordre del poder masculí intacte, malgrat que això comporte la mort i el patiment de tantes dones.

No podem naturalitzar aquest estat de les coses. Per això cal assenyalar-ho i denunciar-ho.
I, si es confirma l'assassinat d'aquestes tres dones a mans d'aquest home, que tot el pes de la justícia caiga sobre les seues espatlles.